Дирекция Административно-правно и финансово-стопанско обслужване

ФУНКЦИИ НА ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО-ПРАВНО И ФИНАНСОВО-СТОПАНСКО ОБСЛУЖВАНЕ“

 

Общата администрация изпълнява функции по техническото осигуряване на дейността на изпълнителния директор, на специализираната администрация и на териториалните звена към специализираната администрация по отношение на:

  • правно-нормативното обслужване;
  • информационното обслужване на агенцията;
  • човешките ресурси;
  • отбранително-мобилизационната подготовка и противопожарната охрана на агенцията;
  • безопасните условия на труд;
  • протоколната дейност;
  • управлението на собствеността на агенцията;
  • финансово управление, контрол и счетоводна отчетност;
  • деловодното обслужване.

Общата администрация осигурява дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица.

Общата администрация е организирана в дирекция „Административно-правно и финансово-стопанско обслужване“.

 Дирекцията:

  1. оказва правно съдействие на ръководството на агенцията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
  2. разработва и предлага решения по правни проблеми, свързани с дейността на агенцията;
  3. разработва предложения за необходимостта от актуализиране и хармонизиране на националното законодателство в областта на железопътния транспорт с правото на Европейския съюз;
  4. разработва предложения за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменение на международни договори и за участие в международни железопътни организации;
  5. участва в разработването и предлага проекти на подзаконови актове в областта на железопътния транспорт;
  6. подготвя правни становища по проекти на нормативни актове;
  7. осъществява процесуалното представителство на агенцията и предприема правни действия за своевременното събиране на вземанията на агенцията;
  8. осъществява финансовата дейност, счетоводната отчетност и функционирането на изградените системи за финансово управление и контрол;
  9. организира съставянето, съгласуването и изпълнението на бюджета на агенцията;
  10. осъществява контрол по изготвянето и оформянето на първичните счетоводни документи, както и по издаването, събирането и осчетоводяването на първичната счетоводна документация;
  11. организира законосъобразното и целесъобразното извършване на финансовите операции;
  12. организира и участва в годишната инвентаризация на агенцията;
  13. разработва длъжностното и поименното длъжностно разписание;
  14. изготвя, оформя и съхранява трудовите и служебните досиета на служителите в агенцията и ги поддържа в съответствие с Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
  15. осъществява информационното обслужване на агенцията;
  16. извършва административното обслужване на персонала на агенцията;
  17. разработва военновременния план на агенцията и организира оперативната подготовка на личния състав на агенцията за работа в условия на криза;
  18. организира, осигурява и контролира охранителния и пропускателния режим в сградата на агенцията.
  19. осигурява административното обслужване на физически и юридически лица, като прилага системата „едно гише“.